miercuri, 3 octombrie 2012

Cornuri cu gem de gutui



Aceste cornuri sunt extrem de pufoase si minunate langa o cana de lapte la micul dejun. Reteta am luat-o de la Beatrice si s-a dovedit extrem de buna, asa ca o fac destul de des si pentru ca la framantat si dospit ma ajuta masina de facut paine si lucrul cel mai important; Ii plac fiului meu Alex(mofturosul).

Ingrediente:
-350 ml lapte caldut,
-4 linguri zahar ekologic sau de care aveti,
-putina  sare,
-2, 3 linguri ulei,
-3 oua,
-650 g faina
-un pachetel drojdie uscata
-un galbenus pentru uns
-susan

Preparare:
Ingredientele se pun in vasul masinii de facut paine in ordinea de mai sus. Atentie! Drojdia nu trebuie sa intalneasca lichidul.  
Se seteaza programul de framantat si dospit.
Dupa ce se termina programul  masinii,  scoat aluatul din cuva, il aseaza pe masa de lucru, eu il despart in 2,  il  intind in forma de cerc si il tai in forma de raze de soare in 8  parti.  La capatul lat pun o lingura de gem dar se poate face si cu  nuca, rahat sau ce mai vreti voi, branza eventual.  Rulez cornurile si le  asez in tava de la aragaz pe hartie de copt si le las  la cald sa mai dospeasca aproximativ o ora...
Le ung cu galbenus, presar susan,  apoi si le bag in  cuptorul incins la 180 de grade. 
Ca sa nu le ard, dupa 25 de minute le ridic cat mai sus in cuptor. Asa se rumenesc frumos si deasupra. Mai le las inca 25 de minute.
Puteti sa faceti cornurile si mai mari daca taiati aluatul doar in 4 parti. Eu le prefer mai mici.
Sunt foarte bune si pufose!

Pofta buna!

2 comentarii:

Sidy spunea...

Pot sa iau si eu un cornulet la cana mea cu lapte ? Sau ia papar Alex pe toti ???
Minunat arata....

Mari spunea...

Cu placere Sidy! Nu i-a le-a papat pe toate.

Trimiteți un comentariu