duminică, 11 septembrie 2011

Prajitura fina cu bezea si crema (Prajitura gustoaselor) by DELIA

Reteta Deliei, am trecut-o aici sa fie mai usor de gasit....
Ingrediente:
Blat:
6 oua, 6 linguri zahar tos, 5 linguri faina, 1 lingura cacao, ½ plic praf de copt, putina sare
Spuma de bezea:
6 albusuri, 18 linguri zahar tos9 10 linguri ajung !!!), 1 lingura otet, zahar vanilat
Crema:
6 galbenusuri, 200 g zahar pudra, 4 plicuri zahar vanilat, 50 ml lapte, 250 g unt sau margarina

Mod de preparare

Blatul:

Albusurile se bat spuma cu zaharul ca pentru bezele. Galbenusurile se incorporeaza treptat, apoi faina cernuta amestecata cu praful de copt si lingura de cacao. Se amesteca usor pana ce se incorporeaza toate. Se pune in tava tapetata cu hartie de copt. Ca sa nu se lipeasca blatul, hartia se poate unge cu margarina si tapeta cu faina. Se coace la foc mediu. Dupa 25 minute, se intinde spuma de bezea si se mai coace inca 20 minute, pana se intareste bezeaua.

Spuma de bezea:

Albusurile se bat spuma cu zaharul si otetul, pe baie de abur, pana bezeaua devine sticloasa. Apoi se pune peste blatul copt pe jumatate.

Crema:

Ingredientele, in afara de unt, se amesteca pe baie de abur, pana se topeste zaharul si devine ca o crema. Se lasa la racit, dar se amesteca din cand in cand sa nu faca pojghita deasupra. Zaharul se poate cristaliza.
Untul sau margarina se freaca spuma, apoi se incorporeaza crema de ou, lingura cu lingura. Se poate pune si mai mult unt, pentru cine doreste. Se pune putin la rece, ca sa nu se inmoaie prea tare.

Dupa ce blatul s-a copt, se unge cu crema, se taie in doua, si se suprapun cele doua parti. Deasupra se poate pune ciocolata rasa sau glazura de ciocolata. Se taie in patrate si se da la rece.

Observatii:
Este o prajitura deosebit de migaloasa, care cere timp (la mine a durat vreo 4 ore). Are multe operatii care trebuie facute intr-o anumita ordine.
Inainte de a ma apuca de blat, am lichefiat untul si l-am lasat deoparte la temperatura camerei. Apoi am facut crema pe baie de abur si am lasat-o la racit, dar trebuia sa mai amestec din cand in cand la ea.
M-am apucat apoi de blat, l-am pus in cuptor si intre timp am pregatit spuma de bezea.
Cand blatul a fost gata, l-am lasat sa se raceasca si am amestecat untul cu crema racita.
La final am asamblat prajitura si am pus-o la rece.
Iese destul de dulce. Nu stiu daca se mai suprima din cantitatea de zahar ce iese. Pe incercate.
Va doresc multa rabdare si sa va iasa.
Pofta buna!

2 comentarii:

Daniela spunea...

Delia, tare bine arata, sa stii ca o fac !
Multam fain de reteta!

Super Nico spunea...

Buna bunaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, mai vreauuuuuuuuuuuu

Trimiteți un comentariu