vineri, 23 septembrie 2011

Gogosari umpluti cu struguri



Este conserva de muratura preferata de familia mea si v-o recomand cu mare drag. Fina, dulce acrisoara, aromata, delicata si tare de efect langa o friptura de orice fel ! V-am convins ? 
 Pentru un borcan de 10L.


2 kg gogosari mari
4-5 morcovi
1 radacina telina cu tot cu Frunze
1,5 kg struguri albi cu boabe mari
Solutia:
3 l apa plata
1,25l otet
650g miere de albine
625ml ulei
2 linguri cu varf, sare grunjoasa
1 lingura, boabe de piper
Foi de dafin
Spalam gogosarii, ii curatam de cotor si seminte, 
curatam morcovii si telina si le taiem rondele subtiri. 
Spalam strugurii si indepartam boabele de pe cotor.
Luam cate un gogosar, punem in el o rondea de morcov, una de telina 
si-l umplem cu boabe de struguri.
 Deasupra fiecarui gogosar umplut, punem cate un capacel din telina
sau morcov, 
pentru a nu-i permite umpluturii sa iasa.
Asezam gogosarii in borcanul dinnaite spalat si uscat, unul peste altul, fara sa-i presam prea tare.
Preparam solutia din ingredientele de mai sus, o punem la fiert, o lasam sa dea cateva clocote
si asa fierbinte o turnam in borcan peste gogosari.

Legam bine borcanul cu celofan dublu, apoi cu hartie cerata si-l invelim in paturi groase, pentru 1- 2 zile, dupa care, etichetam borcanul si-l depozitam in camara.
 Pofta buna!

10 comentarii:

sarah spunea...

chiar este reteta interesanta.nu stiu ce gust au strugurii in otet dar gogosarii sigur sunt deliciosi

lia spunea...

Sarah draga mea fac aceasta muratura de peste 20 ani. Un singur borcan in fiecare an(borcan de 10L)si este muratura cu loc de cinste pe masa noastra de craciun. Atat gogosarii cat si strugurii si radacinoasele au un gust cu totul deosebit si daca eu o repet an de an...crede-ma ca e deosebit de gustoasa!Cine o va incerca, stiu sigur ca-mi va da dreptate.
Pupici si weekend placut!

Super Nico spunea...

Cred ca eu ii voi si gusta, hahahaha

Sidy spunea...

DE-LI-CIOSI !!!
Deci am dat si de reteta asta minunata, pina la urma....Trebuie incercata !
Nico...iti pregatesti terenul ???Cand mergi la TM?
Va tzuc fetelor si weekend minunat !

Adrian spunea...

Reteta care sigur trebuie pusa in practica.
Am mai scris si la alte retete acelasi lucru: va rog sa folositi acelasi model de litere (FONT) in toata reteta, nu folositi litere BOLD, si incercati sa structurati reteta: Timp de preparare, Ingrediente, Mod de preparare. Multumesc

lia spunea...

Nico, draga te astept cu nerabdare !
Pupici.

lia spunea...

Sidy, ai dat de ea ca am postat-o pana la urma aici. Am vrut la mine pe blog, dar habar nu am ce s-a intamplat ? nu se vede scrisul dupa ce o public ? Am editat-o am atasat foto si cand am publicat-o nu-mi apare scrisul ! imi apar coloane albe ? de parca as fi scris cu litere incolore pe fond alb? Voi ati patit asa ceva?
pupici.

lia spunea...

Multumesc Adrian si pune-o in practica cat mai repede pana sant gogosari frumosi si struguri ! ca e o delicateta ! si sigur o sa va placa...
Ps:poate ma lamuresti tu, te rog, cu problema aparuta la mine pe blog? daca e o problema? am explicat mai sus...Multumesc !
Duminica placuta!

Anastasia spunea...

Arata super delicios, imi ploua in gura pe bune :)) felicitari pentru reteta puteai sa participi cu ea la http://www.decoblog.ro/concurs ca a fost concursul conservelor, din partea mea iti dadeam premiul mare !

lia spunea...

Multumesc draga mea Anastasia ! aprecierea voastra a celor care stiu ce inseamna sa gatesti cu pasiune,drag si daruire, inseamna pentru mine mult mai mult decat un premiu...asta nu inseamna ca-mi displace sa castig premii, desigur hi,hi.
Pupici.

Trimiteți un comentariu